През 2012 г. Peugeot ще лансира своя нов модел от класа на компактните автомобили. Той ще бъде произвеждан във версии с три и с пет врати и ще носи цифровото наименование 208. Дали този код също ще бъде символ на успех, подобно на 205, 206 и 207? Всички тези „лъвчета" се реализираха изключително добре.
Най-лекото 208 ще тежи само 975 кг, а средно моделите в гамата ще бъдат с около 110 кг по-леки от предшествениците си. Освен че е намалил масата на колата, производителят я е направил и със 7 см по-къса и по-ниска с 1. Всъщност една от главните цели на разработващите новата машина е била тя да стане „по-малка отвън и по-голяма отвътре" в сравнение с предшественика си 207. Според информацията на Peugeot отзад пространството за коленете е нараснало с 5 см, а обемът на багажника - с 15 л. Явно инженерите са се справили с поставената задача.
208 е изразител на новата дизайнерска стилистика на френския производител. Радиаторната решетка е голяма и издадена напред, дневните светлини са обособени в горната част на фаровете, а стоповете имат формата на бумеранг. Цялата дизайнерска концепция сякаш е структурирана около „гръбначен стълб", който сякаш е загатнат с извивките върху покрива.
Новото Peugeot има новаторски интериор с изнесени близо до стъклото оборотомер и километраж. Те са поставени там, за да бъдат на нивото на очите на шофьора - точно като при Head-Up дисплей. Само дето вместо образ, прожектиран върху стъклото, тук виждате модул с истински уреди. Високо разположената инфотеймънт система с голям дисплей е удобна за контролиране от водача.
Средните емисии въглероден диоксид на км при 208 са по-ниски средно с 34 г спрямо 207 - а това е лидерско постижение в класа. Микрохибридната система e-HDi ще можем да открием и в по-малкия брат на 308. Дизеловата гама от мотори ще включва пет агрегата, четири от които със Stop & Start системата от ново поколение. За най-икономичните мотори Peugeot обещава разход от 3,4 л на 100 км и вредни емисии само 87 г/км. На 208 ще се поставят и 3-цилиндрови бензини с обем 1,0 и 1,2 л, вредни емисии 99 г и разход 4,3 л (за по-малкия мотор).
Френският производител предвижда и мощни GTI версии, които по всяка вероятност ще могат да бъдат поръчани във версии с три и пет врати
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!