На салона в Женева имаше изобилие от екологични проекти. Вниманието ни привлече доста интересен малък автобус под името Taxicol. Защо ли? Ами вътре нямаше обособено място за шофьор. Идеята е няколко автономни модула, всеки от тях с 22 места при необходимост да могат да бъдат свързани в една композиция до 5 автобусчета.
Освен всичко останало, Taxicol разполага с два различни режима. Автоматичният е без шофьор и е за по-далечни разстояния, а ръчният е предназначен за градска среда.
Модулите са с електрическа тяга, но разполагат и биоетанолов агрегат за увеличаване на автономността, която е 210 км.
За разлика от останалите транспортни средства Taxicol не изисква скъпа инфраструктура като релси и др. Цената на предназначените за него ленти не е висока, тъй като контролът над автобусчето става посредством оптична система, следваща боядисана релса на тротоара.
Бордовата електроника отчита реалното време на пътниците и така осигурява информация за трафика. Докато се движи, Taxicol временно може да се отклони от електронната си траектория, за да избегне евентуални препятствия по пътя си.
Приятно впечатление ни направи и фактът, че вратите са с платформи за качване на инвалидни колички и хора в неравностойно положение.
Отгоре на всичкото размерите на Taxicol са изключително подходящи за градска среда – 5500 мм х 2000 мм х 2460 мм. Мощността на двигателите му е 60 кВт, а макс. му скорост е 55 км/ч.
Зад прототипа стои френската компания EXID Assistance Aux Projets, представила преди две години на салона в Женева градския електрически автомобил MICRON.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!